Gezonde zaden en pitten

Gezonde zaden en pitten kun je hier kopen. Om een gezond en vitaminerijk leven te leiden is het gebruik van zaden en pitten een verstandig besluit. Zaden kunnen in een groot aantal gerechten worden verwerkt. Het gebruik van zaden heb ik al van jongs af aan meegekregen, dus ik zet deze producten ook regelmatig aan mijn kinderen voor. Zaden bevatten best wel wat calorieën, maar dat is geen reden om ze niet te gebruiken. 10 Gram gebroken lijnzaad per dag in een kom yoghurt is al voldoende om alle gezondheidsaspecten van deze soort te benutten. Omega-3 vetten, eiwitten en vezels zijn in grote mate aanwezig in zaden en pitten.

Goed voor de lijn

Daar ik regelmatig wat gewicht moet verliezen, stort ik mij regelmatig op het chiazaad. Vitamines en mineralen maar juist ook véél vezels. 40% Van het gewicht van een zaadje bestaat uit vezels. Eet je bijvoorbeeld 10 gram chiazaad in je yoghurt, dan wordt dit als 100 gram geregistreerd. Een klein beetje chiazaad zorgt voor een vol gevoel en helpt mij in ieder geval, altijd weer tijdens mijn afvalproces. Tevens bevatten deze zaden ontzettend veel eiwitten en antioxidanten die helpen om hart- en vaatziektes te voorkomen. Samen met nog meer zaden als maanzaad, sesamzaad, lijnzaad en pompoenpitten, zonnebloempitten en pijnboompitten kun je een gezond en volwaardig voedingspatroon opbouwen.